دکتر کارو لوکاس هم رفت

نمی دانم این بازیهای دنیا در کدامین صندوقخانه و توسط چه کسی طراحی و کارگردانی می شود همین قدر می دانم که کارگردان نه کریم است تا از کرمش مدد جسته،  دم مسیحایی طلب کنم و او را بازگردانم و نه عادل است که به محکمه اش شکایت برم و داد بستانم. نمیدانستم خبر در گذشتش چنین بیتابم می کند. سالها بود او راندیده بودم در واقع از همان ۱۷ سال پیش که دانشکده فنی را ترک کردم و افسوس که پس از این هم او را نخواهم دید. او را در این سالها ندیدم اما همواره با من بود. چهره جذاب، ریش انبوه، لهجه ارمنی، و انبانی از خاطرات ۳  سال شاگردی مداوم او لحظه ای از یادم نرفت و عجبا همین امروز درست پیش از آنکه پای اینترنت بنشینم و خبر بر سرم آوار شود با دوستی صحبت از او و کمالاتش بود. از بازیگردان سوالی دارم: واقعا معیارت چیست؟ قربانیان خود را بر چه اساس انتخاب می کنی؟ به واسطه کدام محک کارو لوکاس با دریایی از دانش و بینش و انبانی از افزوده ها به دنیای تو باید در حالیکه هنوز ۶۰ سال هم ندارد برود ولی کسانی که تنها هنرشان این است که محاسبه کنند اگر زلزله بشود و نامحرمان کنار هم بیفتند حکم آن چیست سالهای عمرشان سه رقمی میشود؟ آخر چگونه است که سهرابها را در ۲۰ سالگی از مادرانشان جدا می کنی و داغ آنان را به دل جامعه می گذاری ولی قاتلانشان را قوام و مقام می بخشی؟ چرا سرنوشت مردم مرا اینگونه نوشته ای؟ آخر چرا؟
می خواستم یکی از خاطراتم را از او بنویسم اما انگار امشب این قلم از استخوان است و جوهرش از خون. شاید وقتی دیگر
9 thoughts on “دکتر کارو لوکاس هم رفت

  1. mamad says:

    خدایش بیامرزد

  2. Anonymous says:

    سلاممن اگر چه با ایشون درس نداشتم ولی تو چندتا کنفرانس ایشون رو دیده بودم. عجب زمانه ایروحش شاد

  3. Anonymous says:

    دوست عزیز می شه برام یه دعوت نامه بالاترین بفرستی؟؟my email: shahriyar.irani@yahoo.comمن عضو sabzlink و گروه جنبش سبز شاخة آذربایجان رو تو اون سایت ایجاد کردم. می خوان با بالاترین هم ارتباط داشته باشم.اگر براتون امکان فرستادن دعوت نامه هست از شما خواهش می کنم دریغ نکنید.یاشاسین ایران

  4. Anonymous says:

    درود بر روان شاد استاد بزرگ و ممتاز کارو لوکاس دانشکاه تهران ، وی ستاره ای دیگر از ارامنه ایران بود که در ردیف بزرگان تاریخ علم و هنر کشورمان قرار گرفت. مزدک.

  5. Anonymous says:

    من باهاش آزمایشگاه کنترل داشتم ساله ۸۳، واقعا آدم افتاده‌ای بود با نگاه خیلی‌ مهربون. راستش ۱-۲ هفته پیش داشتم راجعبش با یکی‌ از بچهای کامپیوتر حرف میزدم. عمر ۶۰ ساله ایشون ارزشی بمراتب بالاتر از عمر ۶۰۰ سالهٔ مغز فندقی‌های رژیم داره. Hamidreza

  6. میترا says:

    من امروز توی مراسمشون بودم، هنوز از خدا می پرسم چرا؟؟چرا منو جای ایشون نبرد؟؟جراا چرااا……………ایشون بعد از 1 سال مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستان امام و شکست دادن اون ، برای آخرین بار از سفر آلمان که بر می گردن ، یه چکاپ دیگه می کنن و Colonoscopy میشن که این باعث یه زخم توی روده ی ایشون میشه و عفونت ناشی از اون باعث میشه این داغ به دل همه ما و ایران کشور عزیزمون بمونهخیلی زود رفت خیلیروحش شاد

  7. واقعا حیف شد ممنون مطالب فوق العاده زیبا و تاثیر گذاری بود با تشکر mm.teh74@gmail.com

  8. Anonymous says:

    بله دنیا با غمها و ازدست دادن ها به هم بافته است ولی شما که سنی ازت می گذره و سردی وگرمی چشیدی چرا با یک خبر ناگوار زمین و زمان را به هم می دوزی. این رسم بازیه دوست نداری کوییت کن.

Leave a Reply

